Most hogy már 1 hónapja tartok edzéseket a John Reedben, megfigyeltem azt a 3 leggyakrabban elkövetett hibát, amire mindenképpen érdemes odafigyelned neked is!

Nézzük is, mik ezek:

 

1️⃣ Fekvőtámasz

Igen, ezt gondolom, egyből kitaláltad.

A fekvőtámasz mindenkinél elsőszámú mumus, senki sem szereti, ezért nem is gyakorolja.

Ha pedig nem gyakorolsz valamit, abban nem lesz meg a rutinod.

 Figyelj rá, hogy ne lefelé nézz a földre közben, hanem egy kicsit előre, így nem görbül be a hátad.

 A tested egy vonalat képez, a hasad nem lóg le, a feneked nem emelkedik ki, a hátad nem görnyed.

 Egyetlen egybefüggő felület vagy, miközben a hasizmodat feszíted, a válladat lehúzod, a csuklód és a vállad egy vonalban van és ha ügyes vagy, még a fenékizmaid is kemények közben.

 

Amúgy egy pár éve még én sem tudtam elképzelni, hogy meg tudnék csinálni akár 2 normális fekvőt is egymás után, ma meg már csináltam olyan edzést, ahol 1 óra alatt volt 150.

A tested hihetetlen gyorsan megtanulja, hogyan kell, és még gyorsabban megerősíti azokat az izmaidat, amikre szükséged van hozzá.

Arról meg ne is beszéljünk, milyen elképesztő eredményeket ad:

Olyan vállad és karod lesz, mintha súlyokat emelnél, hasizmod gyönyörű lesz és a feneked, a lábad is erősödik pl egy push up jacknél.

 

 

2️⃣ Guggolás

A guggolás az egyik legalapvetőbb elem, mivel ezerféleképpen lehet variálni.

Viszonylag „könnyű”, tehát egy edzésen belül találkozhatsz vagy 10 különféle típusával is.

De!

Ha rosszul csinálod, nagyon veszélyes tud lenni hosszútávon.

 

Mire figyelj?

 A hátad egyenes, vállad lehúzva.

 Normál esetben a térded nem megy a lábfejed elé.

 A legjobb, ha bele tudsz ülni a mozdulatba, és ilyenkor a combod párhuzamos a talajjal.

 A térded a lábfejed irányába néz (én sem tudtam, hogy lehet másként, de lehet másként).

 Közben hasizmod feszül, feneked feszül, combod feszül, hátizmod feszül.

 

Mindenképp nézd közben magadat a tükörben!

És ha azt veszed észre, hogy a combod nem olyan egyenes, hogy akár rá lehessen ülni, menj lentebb!

Ha azt veszed észre, hogy a térded túlnyúlik a lábfejeden, lépj nagyobb terpeszbe, és ülj bele mélyebben a mozdulatba, meglátod, hogy hátrébb fog menni.

Ha pedig a hátad nem egyenes, húzd ki magadat!

A guggolás is egy olyan gyakorlat, ami rettentő hatékony, nagyon sok fajtája van, mindig találkozol vele, de nagyon könnyű helytelenül csinálni, ha még nem rögzült be a helyes technika.

 

 

3️⃣ Testtartás

Mivel napközben is hanyagul tartjuk magunkat, görnyedten ülünk, a nehéz szatyrok, táskák miatt görbén tartjuk magunkat séta közben is, annyira megszokjuk, hogy edzésnél sincs ez másként.

De szerencsére ez fordítva is igaz:

Ha edzés közben elkezdesz rá tudatosan figyelni, a mindennapokban is sokkal szebb lesz a tartásod!

 

Ha éppen nincs bemelegítés, vagy nyújtás, ne görbítsd a hátadat!

Mindig húzd ki magadat, és húzd le mellé a válladat is.

Még hasprés közben is (ami amúgy a 4. mozdulat lenne, de ha szép a tartásod, a hasprésed is szép)!

 

 Ha nem tudod hirtelen ez mit jelent, a bal karodat nyújtva engedd le a törzsed mellé, a jobb karodat pedig hajlítsd be a hátad mögött 90 fokos szögben, majd fogd meg vele a kinyújtott bal karodat ott a hátad mögött.

Ettől a hátad egyenes lesz.

 Ha a válladat akarod lehúzni, pedig nyújtsd ki mindkét karodat, mint tesiórán, amikor kartávolságot mértetek, majd hajlítsd be a karod, úgy hogy az ujjaid összeérjenek.

Tudod, mint a balerináknál!

Amikor pölö C-pózban azt mondom, hogy forgasd a törzsed, azért tartom így a karom, mert egyszerűbb figyelni rá, hogy helyesen tartsam magamat 

 

Ja, és bocsi, ha rád szólok ezerszer 1 óra alatt, hogy „húzd ki magad, húzd le a vállad”, de eskü, a te érdekedben teszem 

 

Hát ezeket a tippeket hoztam neked mára 😊

 

Hajrá! És gyönyörű napot!

Legnagyobb rajongód,
Kata