Mikor kicsi voltam és nem volt kedvem valamihez, felmentést kértem az anyukámtól, ismerős?

 

  Amikor nem volt kedvem suliba menni

  Ha nem volt kedvem elmenni edzésre, vagy különórára

  Sőt később még akkor is, ha nem akartam bulizni menni a barátaimmal és szóltam anyának, hogy ne engedjen el (true story)

 

És hiába növünk fel, ilyen személyek ugyanúgy vannak az életünkben, akiktől felmentést kérünk olykor:

  Igen, van, akinek továbbra is az anyukája 

  A főnöke

  De például lesz, akinek az edzője tölt be ilyen szerepet

 

Nem olyan régen, a Challenge során, egy imádnivaló lány rám írt, hogy nem baj-e, ha ma nem csinálta meg az edzést, mert nagyon későn ért haza a munkából, de ha megesküszik, hogy holnap kettőt megcsinál egymás után, akkor az úgy jó lesz-e?

Elmosolyodtam. 😊

Én lettem a tanárnéni, az anyuka, az edző, az a személy, aki kiadja a bűntudat-feloldó rábólintást.

 

Aztán tovább gondolkodtam, mert mi van, ha tényleg nem érzed jól magad?

Mikor van az, amikor kifejezetten tanácsolom, hogy ne eddz, és olyankor mi a teendő?

 

Ilyen példák lehetnek, ha:

  Beteg vagy

  Túledzettség tüneteit mutatod (Nem tudsz aludni, az izmaid nem csak fájnak, fáradtak is, enyhe hőemelkedést tapasztalsz, hányingered van)

  Egyéb fizikai fájdalmad van

  Lelkileg sz.rul vagy

 

Mit csinálj ilyenkor? 

Természetesen, mondjuk, ha beteg vagy, vagy sérülésed van, és súlyos és még benne vagy a közepében, szimplán pihenj!

De ha már jössz ki belőle, és egyenesen hiányzik a fizikai terhelés, csinálj egy Recovery gyakorlatot.

A 2 Hónapos EdzésProgramom során a szombatokat külön erre áldozzuk.

 

 

Egy külön videó csak nyújtó, regeneráló gyakorlatokkal, amik nemcsak segítenek benne, hogy a hetet lezárd mentálisan és fizikailag is, de:

 

  Lerövidítik az izomláz idejét

  Regenerálnak

  Segítenek elkerülni a későbbi sérüléseket

  Felkészítenek a következő heti megterhelésre

  Olyan mély izmokat terhelnek meg, amiket talán az edzés nem

 

És nehogy azt hidd, ezektől az edzésektől nem fejlődik a tested!

Sőt!

Egyrészről tapasztalni fogod, hogy ilyenkor ha nem pihensz rendesen, nem éred el a várt eredményt.

Másrészről ezek a gyakorlatok sem könnyűek.

Egyébként pedig minél hajlékonyabb vagy, és minél kevéssé kötöttek az izmaid, annál jobban ki tudod vitelezni a gyakorlatokat!

 

Úgyhogy ha baj van, és szeretnél egy bűntudat-feloldó kártyát, csinálj meg egy ilyen Recovery edzést! 

 

Ez az én megoldásom, vagy hívd fel anyukádat, biztosan örül majd neki 😜 

(Puszilom 😘 )