A HIIT egy elképesztően megterhelő edzés minden tekintetben.

Volt egy egészséges, fitt lány a múltkor a reggeli edzésen (ami a könnyebb) és a végén azt mondta, nem is az izmai fájnak, hanem a tüdeje.

Nem véletlenül.

 

Extrém módon veszi igénybe, de cserébe extrém módon fejleszti is a szív és a keringési rendszeredet, a tüdőkapacitásodat, az oxigénfelvevő képességedet.

De idő.

Idő, amíg hozzászokik:

 

 Az idegrendszered

 Az izomzatod

 A szív- és keringési rendszered

 Ízületeid

 Ínak, szalagok

 És a lelked

 

Ezért mutatok mindig (a szerda 19:30-as edzésen kívül, mert az tényleg hard core) könnyített elemeket.

Csak hát… vannak, akiknek az egojuk nem engedi meg, hogy ezt válasszák.

Volt, hogy direkt az ember mellé álltam, néztem a szemébe, és úgy mutattam meg a könnyített verziót, mert láttam rajta, hogy szüksége van rá, akár egészségügyi szempontból is, mégsem csinálta.

 

 

Inkább megcsinált még 2-t a nehezebből és megállt.

Mert nem akart bénának tűnni…

Hagy ezt!

Nem vagy béna!

 

❤️

Ha elfáradtál, inkább csináld végig könnyítve, minthogy megállj, hosszútávon sokkal kifizetődőbb lesz, hidd el!

❤️

 

Ez az egyik.

A másik:

Képzeld, a hétfő délutáni edzés előtt szokás szerint körbementem a teremben, hogy megkérdezzem az embereket, kinek van kedve csatlakozni, és ott volt 3 hölgy, akik egyből elhessegettek a cardio gépről:

“Még nem vagyunk ehhez elég fittek.”

 

De annyira lelkesen mondtam tovább, hogy mégiscsak benéztek!

Az egyik lányon több túlsúly volt, mint ami egészséges az intervall edzéshez.

(Plusz 20 kiló felett, nem ajánlott! Sőt!)

Úgyhogy maximálisan figyeltem rá, hogy minden egyes elemnek meglegyen a könnyített verziója, sőt volt, hogy 3féle verzió is volt, hogy mindenki tudjon választani.

 

Úgy kezdtük az alkudozást, hogy az 1 órás edzés felénél elmennek.

Aztán gyorsan bedobtam egy hasizmot és eltelt 40 perc is.

Aztán 46 percnél már elmentek volna, de gyorsan bedobtam még egy hasizmot és picivel előrébb hoztam a nyújtást, úgyhogy végigmaradtak!!!

 

Mindenki biztonságban túlélte, nem adták fel, miközben 2 tizenéves lány nulla túlsúllyal feladta a felénél.

Ők nem!

Egymást bátorítva, néha megállva, végigcsinálták az egészet!

És láttam rajtuk a végén az érzést, amit magamban is éreztem: Elképesztő büszkeséget!

 

❗️❗️❗️

Úgyhogy a következő a tanácsom, hogy ha plusz 20 kiló felett szeretnél belevágni a szerintem leghatékonyabb és legélvezetesebb edzésmódszerbe:

Egyedül ne csináld, ha nem rendelkezel sportmúlttal és komoly testtudattal!

Csoportos edzésre elmehetsz, ahol vigyáznak rád, ha engeded, hogy vigyázzanak rád.

De otthon, ha nincs az edzésben könnyített verzió és nem tudod, te magad, hogyan könnyíts rajta, ne csináld!

❗️❗️❗️

 

Sőt én még csoportos edzés előtt is:

  1. Elmennék orvoshoz.
  2. Vennék pulzusmérő órát!

 

A biztonság az első mindig minden körülmények között!

 

Úgyhogy csak okosan Harcosok!

Gyönyörű szikrázóan napsütéses vasárnapot!

Én lassan indulok a Margit szigetre kiélvezni 🙂

 

Hétfőn pedig találkozunk 10:00-től (ez a könnyebb) és/vagy 17:00-től a John Reed Fitnessben!

 

Legnagyobb rajongód,

Kata