Mi azt tanultuk edzősuliban, hogy a pulzusodnak van egy zsírégető zónája úgy 70-nél, és ha ebben a zónában maradsz huzamosabb ideig, akkor jó vagy.

Tehát kényelmesen kocogsz, lassan tekered a bicót, úszol, de semmi megterhelő.

Ehhez vannak edzőtermek, amik adnak neked pulzusmérő órát is és így folyamatosan kontrollban vagy.

Aztán elmesélte az előadó, hogy manapság már rájöttek, van ennél egy sokkal, de sokkal hatékonyabb módszer is, ami nem más, mint az intervall edzés.

 

Mi is nagyon egyszerűen az intervall, vagy magas intenzitású intervall (HIIT) edzés?

A lényeg, hogy felpörgetjük a pulzusodat például egy 1 perces kör alatt, majd pihensz 30 másodpercet, és megismétled.

Az egyik fontos előnye az, hogy miután vége az edzésnek attól, mert te leálltál, a szervezeted nem.

És amíg mész a zuhany alá, ő utána is égeti a zsírt.

 

 

Mik a további előnyei?

  Jobb lesz az állóképességed, a teljesítményed

  Javul a szervezeted oxigén felhasználó kapacitása

  Egy idő után nő a tűrőképességed és vagy alig lesz izomlázad, vagy az is hamarabb elmúlik

  Nő az izomtömeged, fokozódik az erőd

  Lassítja az öregedési folyamatokat

  Brutális kihívás, így fantasztikus önbizalmat ad

  Bárhol bármikor csinálhatod eszközök nélkül

 

 

Oké, de akkor hol a buktató?

Miért félnek tőle ennyien?

Miért nem ezt csinálja mindenki, ha ennyire hatékony?

 

 

❗️Nem ajánlott kezdőknek!

 

Ha például megnézted a edzős videóimat, azokat direkt úgy állítottam össze, hogy igen, vannak benne durvább gyakorlatok, de alapvetően, ha odafigyel, egy kezdő is meg tudja csinálni.

De egy rendes, haladó intervall edzést egyszerűen nem tud és nem is szabad, hogy egy kezdő megcsináljon!

15 kg plusz súly felett nem ajánlom senkinek, hogy egy profi szintű edzésbe belekezdjen, főleg, ha otthon egyedül csinálod.

Más ha csoportos edzésre mész el, ott figyelni fog rád az edző és vagy azt mondja, hogy ez nem a te edzésed lesz, menj be egy másikra, vagy direkt kapsz tőle könnyített gyakorlatokat és vigyáz rád.

 

 

❗️Nagyon megterhelő!

Ha sért, hogy valaki kezdőnek hív és nincs rajtad maximum 2-5 kilónál több, akkor is iszonyúan nehéz elkezdeni.

Én anno úgy egy éves edzés kihagyás után vágtam bele, de egész életemben sportoltam, megvolt a testtudatom hozzá, az alapizomzatom, és így is majd belehaltam.

Nem egyszer volt, hogy majdnem hánytam, elájultam közben.

DE!!! én a sértődős kategóriába tartozok, abba, akinek ha azt mondják, ne ezzel kezd, mert veszélyes, csak azért is azzal kezdi 

❗️Nem élvezi mindenki

 

Pontosan ezért, aki nem ilyen mentalitású, nem vágyik a kihívásra, nem élvezi, ha legyőzheti magát újra és újra napról napra, és nem vágyik hihetetlenül látványos eredményekre, az nem érti mások, mit szeretnek benne.

Egy barátom átküldött egy diványos cikket, amiben az újságíróhölgy arra panaszkodik, mennyire nem élvezhető ez az edzés, menj el inkább kocogni.

A barátom felháborodott rajta, mert szerinte a nő gyenge és csak kifogásokat keres, de én maximálisan egyetértettem vele.

 

❌ Az edzés nem kínzás.

❌ Nem egy szükséges rossz.

❌ Nem szenvedés.

❌ Nem büntetés, mert megettél egy fánkot.

 

Az edzés a lehető legcsodálatosabb dolog, ami a testeddel, az elméddel, a lelkeddel történhet. 😍

Ha nem élvezed, nincs értelme!

 

Úgyhogy ha te kocogni akarsz, csináld azt.

Én gyűlölök futni, és imádom a kihívásokat, imádok utána a forró zuhany alá állni, miközben remeg mindenem és átgondolni, hogy igen, ma is megtettem, ma is végigcsináltam és elképesztő volt!

Én ettől érzem magam harcosnak, és ha te is, remélem, tetszeni fog majd a 2 Hónapos EdzésTervem