Most már több mint 1 hónapja megvan a Polar órám, és őszintén szólva évek óta gondolkodtam rajta, hogy megvegyem-e, vagy csak kivételes módon célcsoportja lettem egy jól felépített stratégiának.

Azt tudnod kell rólam, hogy én a lehető legrosszabb ügyféljelölt vagyok.

Nem szoktam hirtelen felindulásból vásárolni, ha nem FMCG termékről van szó – pölö élelmiszer – rendesen utánanézek, nem igazán befolyásolnak az adott divat trendek, és többnyire megpróbálok a lehető legérzelemmentesebb indokokból dönteni.

Úgyhogy sokáig gondolkodtam rajta, hogy van-e értelme a pulzusmérő óráknak vagy nincsen és a következőre jutottam:

 

 3 esetben van szükséged rá:

 

1️⃣ Vérprofi vagy és minden lehetséges számszerű visszajelzésre szükséged van a fejlődésedről.

 

2️⃣ Jobban meg akarod ismerni magad.

Eddig gőzöd sem volt róla, mennyi átlagosan a pulzusod edzés közben, hol van a töréspontot, mikor vagy zsírégető zónában és mikor vagy annyira túlterhelve, hogy jobb, ha most meg sem moccansz.

 

3️⃣ Mert mókás.

Ha GPS is van az órádban, tök jó figyelni, merre túráztatok, merre úsztál.

Összehasonlítgatni a barátaiddal, ki hány kalóriát égetett el adott edzésen.

Versenyezni saját magaddal, hogy megdöntsd hétről hétre a rekordjaidat.

 

 

 Oké, és kinek kötelező?

Aki nagyobb túlsúllyal vág bele az életmódváltásba totális kezdőként.

Vagy tényleg semmit sem tudsz a saját testedről és nem tudja, hogyan fog reagálni akár csak egy súlyzós edzésre.

Lehet, hogy szívproblémáid vannak és nem is tudsz róla, lehet, hogy már egy sima kocogástól annyira felpörög a pulzusod, hogy elég, ha csak sétálsz.

 

Az átlag ember nem jár túl sűrűn kórházi kivizsgálásra és könnyedén lehetnek olyan egészségügyi problémáid, amikről nem is tudsz, mert a mindennapi terhelés során nem jelentkeznek.

Ezért is annyira veszélyes, amikor egy teljesen kezdő, aki alapvetően ülőmunkát végez, van rajta 10-20 kg súlyfelesleg és az utóbbi 5 évben maximum a gyerekei után futott 3-4 métereket, elmegy egy cross fit edzésre például.

Ha már csinálsz valamit, csináld rendesen jeligével nekiindul.

Minél gyorsabban akar minél drasztikusabb eredményeket, amiket meg is fog kapni… csak nem éppen úgy, ahogy azt eltervezte.

 

Az utad lelején a kevesebb több.

És talán ennek a kontrolálásában is segít az óra.

Amúgy tényleg vicces figyelni, hogy azokon a napokon, amikor 2 edzést tartok, van hogy 400%-os az aktivitási szintem.

Elkezd rezegni az első óra felénél, hogy megvan a 100%.

Én meg csak vigyorgok és csinálom tovább. 😄

 

Úgyhogy ha bármelyik pontnál is magadra találtál, én javasolom a kipróbálását, az elején lehet, hogy megutálnak a barátaid, mert még a boltba sétáláskor is elindítod, elvégre minden megtett méter számít, de mond meg nekik, hogy idővel normalizálódni fog a helyzet. 

 

Legnagyobb rajongód,

Kata