Szóval mostanában gyakran megkérdezitek tőlem, hogy mióta edzek, amit először nem igazán értettem.

Mármint mi az, hogy mióta? 🤔

20 éve.

De ezt sajnos nagyon kevesen tudják elmondani magukról, és a mai gyerekek nagy része sem fogja tudni, ha felnő.

 

Mert mi dönti el, hogy 5 éves korodban sportolsz-e rendszeresen?

Az anyukád és az apukád.  

 

Az ott még egyáltalán nem a te felelősséged, holott ha gyerekkorodban nem szokik hozzá a tested, nem épül fel az alapizomzatot, az érhálózatot, a tüdőd, a szerveid nem alkalmazkodnak hozzá, sokkal nagyobb hátránnyal indulsz.

Elmész felnőttkorodban egy edzésre és két mozdulat után felrohan a pulzusod 140-re, majd összeesel vörös arccal.

A koordinációs képességekről, testtudatról és hasonlókról már ne is beszéljünk.

 

 

Azoknak az embereknek a 96%-a, aki azt mondja nekem, nem elég nehéz az edzésem, azért mondja ezt, mert nem tudja jól megcsinálni.

Nem azért, mert nem követi a mozdulatokat.

Hanem mert fogalma sincs róla, milyen mozdulatnál, milyen izmokat kell megfeszíteni, nem érzi, nem ad bele erőt, és éppen ezért egyáltalán nem intenzív, amit csinál.

 

💪Ha azt érzed, valami nem elég nehéz, valószínűleg rosszul csinálod, mert nem alakultak ki az agy-izom kapcsolatok nálad. 💪

 

Egy sima, teljesen alap guggolást meg lehet úgy csinálni, hogy izomlázad legyen tőle nemcsak a fenekedben, vagy a lábadban, de a hasadban, a karodban és talán még a hátad adott részeiben is.

A sajáttestsúlyos edzések – nálam legalábbis – nem izoláltan terhelik meg az adott izomcsoportodat, mint a konditermi gépek.

Éppen ezért sokkal, sokkal nehezebb őket helyesen kivitelezni. 

És ha gyerekkorod óta nem sportolsz, vagy legalábbis nem sportoltál középiskolás korodig, ami másnak első vagy második próbálkozásra megy, neked hosszú hónapok tanulása lesz.

 

Ilyen például az is, valaki, mennyire hajlékony. 

Egyrészről genetika, oké.

Másrészről viszont, ha te soha életedben nem nyújtottál, valószínűleg nagyon kötöttnek érzed magad és éppen ezért a gyakorlatokat sem tudod helyesen kivitelezni.

Rossz ezt kimondani, de tény, hogy hátránnyal indulsz, ha nincsen sportmúltad és ha gyerekként a szüleid nem rángattak el edzésre, vagy te nem mentél el a barátaiddal.

 

✅ Az nagy részben az ő felelősségük volt, amin nem azért érdemes elgondolkozni, hogy hibáztasd őket, hanem azért, te hogyan fogod nevelni a saját gyerekedet. 

 

Mekkora előnyt adsz majd neki azáltal, hogy elvitted úszó edzésekre, vagy atlétikára, vagy táncolni, vagy mindegyikre.

 

Másrészről viszont már nem vagy gyerek.

Beszélgettünk a nyújtásról egy sráccal, aki a reggel 10-es órákra jár, és viccesen összefoglalta, hogy ha most elkezd nyújtani minden nap, talán majd egy év múlva eléri a lábfejét.

Azt hitte túloz az egy évvel, de én teljesen komolyan elmondtam neki, hogy jól saccolta be.

 

30-40-50 év kihagyását nem lehet napok alatt behozni.

Egy olyan ember testtudatát, akinek 20 éves előnye van veled szemben, nem fogod tudni megtanulni pár hét alatt.

 

😕 😕 „Hú, Kata, ez a postod nem lett most valami motiváló!” 😕 😕

De szerintem a motiváció nem abból áll, hogy gyere, csináljuk és 5 hét múlva minden álmod valóra válik és lenyomsz mindenkit a strandon.

Ez egy nagyon kemény, hosszú munka, és a legtöbben bele sem vágnak, mert fel sem ismerik, hogy miért nem fáradnak el az edzés végén.

 

Kérd ki az edződ véleményét, menj el személyi edzésre, vagy próbálj meg objektívebben magadra nézni edzés közben!

Rengeteget fog dobni a munkádon! 😊

 

Legnagyobb rajongód,
Kata