2féle típusú ember létezik: Aki bírja a cardiót és aki nem.

Régebben ezt a genetikára fogtam.

Volt ez az elméletem, hogy vannak olyanok, akik eleve úgy születnek, hogy szeretnek futni, és jók is benne, meg voltak azok, akik fizikailag sokkal alkalmatlanabbak rá, mert elve magasabb a pulzusuk és nekik semmi keresnivalójuk olyan sportok közelében, amiben fárasztóan sok a cardio.

 

 

Utóbbi voltam én.

Mármint ne érts félre, öt éves koromtól jártam tornára, aerobicra, táncra, koreografált edzésekre.

De azt azért nem lehet összehasonlítani valami olyannal, mint az egy perces high knees (magas térdemelésben futás).

Mindegy mennyit edzettem iskolán kívül, sosem tudtam normálisan lefutni a 2 kilóméteres sulikört, és mindig meghaltam a végén égő torokkal, zihálva, csengő füllel, száguldó pulzussal (bár enyhén asztmás gyerek is voltam, aki alapjáraton sokat befulladt).

 

Aztán eljött az első intervall edzésem…

Ha csináltál már ilyet, most nyilván elkezdtél vigyorogni, mert sejted, min mentem keresztül.

Úgy 2 perc után összeestem a földön, mert jöttek a fekete pontok, aztán gyorsan követte a rettenetes hányinger.

A 40 perces edzést úgy egy jó 1óra alatt szenvedtem végig, és akkor még kedves vagyok magammal.

Szörnyű volt!

A testem, az elmém semmilyen porcikája nem volt erre felkészülve.

Arról már nem is beszélve, hogy gyerekkorom óta nem csináltam egy darab fekvőtámaszt sem, még nőit sem, nemhogy szűk fekvőben ugráljak…

 

És ott, akkor meg kellett hoznom egy döntést:

✔️ 1. Kiszállok és feladom,

✔️ 2. vagy addig csinálom, amíg nem edződök meg hozzá.

 

Spoiler alert, utóbbit választottam.

Az inkább nyugis erősítéshez és koreográfiákhoz szokott lány, elkezdett sprintelésből leugrani a földre és fekvőtámaszokat nyomni.

El kellett telnie egy nyárnak, mire a szervezetem elkezdett alkalmazkodni.

Őrülten éhes voltam napi 24 órában, napi minimum 3 liter vizet ittam, 10 órákat simán aludtam (nyár volt, egyetemista voltam) és a testem is változni kezdett.

Ráadásul az intervallban az a jó, hogy hiába hagyod abba az edzést, utána is miközben fürdesz, vagy este beülsz a tévé elé, folyamatosan égeted a kalóriákat, hiába nem csinálsz már semmit!

 

Aztán pár héttel később nővérem elhívott futni az idillien őszi Margit szigetre, amit egyébként csípőből utasítottam volna vissza.

Eszembe jutott a rengeteg iskolai szerencsétlenkedés, és a földön fekve, a halált várva jellegű fulladozás.

Ám ugyanakkor kíváncsi is lettem.

Vajon az intervall miatt, mennyit változtam ilyen téren?

Úgyhogy elmentem.

És meglepődve vettem észre – hogy bár nem megállás nélkül – de egyből le tudtam futni a Margit-kört, magamhoz képest gyorsan és fáradtság nélkül.

Nem 2 kilóméter volt, hanem 5.

Nem lettem tőle rosszul, csak ittunk pár kortyot és haza viliztünk.

És bár még mindig nem szeretek futni, pozitív élményként maradt meg bennem.

Mert megvolt hozzá a felkészültségem, a kondim és mert volt hozzá bátorságom, hogy teszteljem magam a negatív emlékek ellenére is.

 

Hát ennyit ér az intervall:

  Az egyik – hanem a – leghatékonyabb zsírégető edzés

  Amitől nem vesztesz izmot, sőt!

  Megnöveli a szervezet nyugalmi anyagcsere sebességét

  Segít csökkenteni az inzulinrezisztenciát

  Elképesztő teljesítményed lesz

  Gyönyörű tested

  És olyan önbizalmad, ami napi 24órában sugárzik majd belőled

 

Úgyhogy ha azt írod nekem legközelebb, hogy utálod a cardiot, gondolj erre 

Mert nálam jobban, biztosan nem utálod!!

És mégis évekkel meghosszabítja az életed és olyan szintekkel emeli az életminőségedet, amit most lehet, hogy még csak elképzelni sem tudsz!

❤️  1. 2 Hónapos EdzésTerv

Ami egy 78 oldalas ebook, ami 2 hónapra vonatkozó fokozatosan nehezedő órarendet tartalmaz az elemjeire lebontott gyakorlatokkal, képekben, leírásokban és plusz tanításokkal, tippekkel.

❤️  2. 2 Hónapos EdzésProgram

Az ebookban szereplő edzések videók formájában, ahol is velem együtt csinálhatod az edzéseket zenére, bemelegítéssel, nyújtással, extra edzésekkel. Összesen 25 videóban.

❤️  3. Hétfőn pedig két időpontban is várlak csoportos edzésre a John Reed Fitnessben: 10:00-11:00-ig és 17:00-18:00ig  szerdán 19:00-20:00-ig!

(Kezdőket és haladókat is nagy szeretettel)