fbpx

Hogyan segít neked a kollagén? És miért rakjuk a kávénkba?

Hogyan segít neked a kollagén? És miért rakjuk a kávénkba?

Kata nemcsak intermittent fastinggel – részleges böjtöl – de reggelente még vajas, kollagén fehérjés kávét is iszik!
Ráadásul még E/3-ban is beszél magáról! 😁
Nézzük meg együtt, mi is az a kollagénfehérje!
A postom forrása Dave Asprey és a saját tapasztaltaim:
——————————-
MI A KOLLAGÉNPROTEIN?
——————————-
Gondolj úgy a kollagénre, mint a testet összetartó ragasztóra.
A szervezetben a legnagyobb mennyiségű fehérje, a kollagén az összes fehérje több mint egyharmadát teszi ki.
Építőelemként szolgál az egészséges csontok, fogak, izmok, bőr, ízületek és kötőszövetek számára.
Miből áll konkrétan a kollagén?
Gazdag glicinben, prolinban és hidroxiprolinban – aminosavakban, amelyek segítik a testet új kollagén előállításában.
——————————-
ÉS MI A HELYZET A KOLLAGÉN PEPTIDEKKEL?
——————————-
Valószínűleg találkoztál már a „kollagén peptidek”, a „hidrolizált kollagén”, a „kollagén hidrolizátum” és a „kollagén por” kifejezésekkel.
Ezek a kifejezések ugyanazon dolog különböző elnevezései: kollagén fehérje por.
Pontosabban, a „kollagén peptidek” kifejezés olyan kollagénre vonatkozik, amely hidrolízisnek nevezett folyamaton ment keresztül.
Ez a folyamat a kollagénben lévő aminosavakat kisebb molekulákra bontja, hogy a testben könnyebben felszívódhassanak. (És az italodban is)
——————————-
KOLLAGÉN TÍPUSAI
——————————-
Legalább 28 különböző típusú kollagén létezik, de az I., a II. és a III. típus képezi a testben lévő kollagén nagy részét (80-90% között).
Az I. és a III. típus biztosítja a bőr, az izmok és az ínszalagok szerkezetét, míg a II. típus a porcban és a szemben található.
A Harcosképző Kollagén Fehérjében mind a 3 típus egyenlő arányban megtalálható (22g-ban 7-7-7g-nyi + C-vitamin)
——————————-
A KOLLAGÉN ELŐNYEI:
——————————-
Oké, most már tudod, mi az a kollagén – de mire használják? A fehérje aminosavai szerepet játszanak az egész testedben, a bőrödtől és a körmeidtől kezdve a csontokig és az ízületekig.
——————————-
1.) TÁMOGATJA A HIDRATÁLT BŐRT ÉS A BŐR RUGALMASSÁGÁT
——————————-
A kollagén teszi ki a bőröd nagy részét, de a tested kevésbé termel kollagént a kor előrehaladtával, kb 20 éves korodtól kezdve.
Az eredmény? Megereszkedett bőr és finom vonalak.
Tanulmányok azt mutatják, hogy a kollagén szedése támogathatja a telt bőrt és csökkentheti a ráncokat.
A Harcoskézpő Kollagén Fehérje így támogatja a hidratált bőrt, az egészséges hajat, az erős körmöket, sőt még az erős fogakat is.
Olyan, mintha feltöltenéd magad egy szépségitallal.
——————————-
2.) MEGERÕSÍTI A CSONTOKAT, AZ ÍZÜLETEKET ÉS TÁMOGAJTA AZ IZOMÉPÜLÉST
——————————-
A kollagén fehérje erősíti ízületeid, ellenállóbbá teszi őket.
A kutatások azt mutatják, hogy a hidrolizált kollagén bevitele csökkenti az ízületi fájdalmat edzés után és növeli a porc sűrűségét, rugalmasabbá téve az ízületeket.
Egy 2008-as tanulmány megállapította, hogy azok a sportolók, akik hat hónapig hidrolizált kollagént szedtek, javultak az edzés utáni ízületi fájdalmakat illetően.
Más tanulmányok kimutatták, hogy a kollagén elősegíti a hát és a térd fájásának megszüntetését.
Új bizonyítékok szerint a kollagén még az erős csontokat is támogatja. És természetesen az izomépülést is!
Így a nőket még inkább érintő, időskori csontritkulást és izomsorvadást is gátolhatja.
A becslések szerint világszerte kb 50 millió szarkopéniás van, a számuk 2050-re 200 millióra is emelkedhet.
„Az évek múlásával felgyorsul az izmok sorvadása: csökken az izomerő és az izomrostok száma és mérete is.
30 és 50 éves kor között az izomtömeg tízévente 3-8 százalékkal, 50 és 60 éves kor között évente 10 százalékkal, 60 és 80 év között pedig már több mint 60 százalékkal csökken, ami a fizikai erőnlét és az életminőség rohamos romlásához vezet”
– Ferenc Mária, a Budai Egészségközpont reumatológus főorvosa.
——————————-
3.) TÁMOGATHATJA A TESTZSÍRSZÁZALÉK CSÖKKENÉSÉT.
——————————-
Tim Ferriss protoklja alapján, ha ébredéstől számított 30 percen belül beviszel 30g fehérjét, az támogathatja a testzsírszázalék csökkenését.
Főleg, ha ezt kiegészíted intermittent fastinggel – időszakos böjttel.
Sokan tartanak a fogyással járó plusz bőrtől, a kialakuló esetleges striáktól, de a kollagénfehérje ebben is támogat.
——————————-
HOGYAN VIGYÉL TÖBB KOLLAGÉNT A DIÉTÁDBA:
——————————-
Tehát, tudod mit tesz a kollagén és miért számít. Ezután győződj meg róla, hogy elegendőt fogyasztasz belőle az étrendedben. Íme néhány módszer a több kollagén fogyasztására, a csontlevestől a kollagén-kiegészítőkig.
——————————-
FOGYASSZ TÖBB KOLLAGÉNBEN GAZDAG ÉTELT
——————————-
A jó étrendi kollagénforrások a következők:
  • Csontleves (olvasd el receptünket házi kollagén csontleveshez)
  • Sertés-, lazac- és csirkebőr
  • Nem izomhúsok, például ín, pacal, ökörfark és csülök
  • Tojássárgája és tojáshéj membránjai
Hacsak nem eszed ezeket az ételeket rendszeresen, valószínűleg nem viszel be elegendő kollagénmolekulát az étrendedben – ami azt jelenti, hogy kimaradsz az egészségügyi előnyökből. Itt jönnek jól a kollagén étrend-kiegészítők.
——————————-
——————————-
Prémium táplálékkiegészítő, mindennemű allergéntől mentes, így laktóz, glutén érzékenyek is fogyaszthatják.
Egyenlő arányban tartalmazza a kollagén 3 fő típusát, így támogatja az ízületeket és a csontok, a haj, a bőr, a körmök, a fogak erősítését, valamint az izomépítését is.
1 tasak 22g, amiből több mint 21g kollagén fehérje + C-vitamin.
C-vitaminra van szükséged a kollagénszintézis támogatásához, amely folyamat során az emberi test kollagénfehérjét állít elő. “A bőr fibroblasztok abszolút függnek a C-vitamintól a kollagén szintézisében és a kollagén/elasztin egyensúlyának szabályozásában a dermisben” – írták a kutatók egy 2017-es irodalmi áttekintésben.
Hihetetlenül könnyen felszívódik, így simán bele tudod tenni a reggeli kávédba/teádba vagy vízbe.
Könnyedén magaddal tudod vinni mindenhova.
Ráadásul ízetlen, így sosem unod meg és nem opció, hogy nem ízlik!
Nézd meg a vajas, kollagén fehérjés kávé receptjét ebben a videóban: https://youtu.be/wT3t3wpE0iQ
Legnagyobb rajongód,
Kata

Nézz bele a videómba!

Nézd meg a videómat és tudd meg, hogyan készítsd el a vajas, kollagén fehérjés kávét!

Hogyan tudlak téged segíteni?

Online életmódváltó közösség
Harcosképző

Harcosképző Prémium
Kollagén Fehérje

Kézikönyv önmagadhoz
Önismereti Edzés

Jöhet a következő:

Miért teszek legeltetett vajat a kávémba? – Harcosképző

Miért teszek legeltetett vajat a kávémba? – Harcosképző

Miért teszek 'grassfed' avagy legeltetett vajat a kávémba?    Sokan tudjátok, hogy nem csak Harcosképző Kollagén Fehérje van a reggeli bögre kávémban, hanem legeltetett vaj is! ☕️   Furcsán hangzik?   Pedig isteni finom (sokkal finomabb, mintha tejet tennél...

bővebben
Tökéletes Reggeli Ital Recept – Harcosképző

Tökéletes Reggeli Ital Recept – Harcosképző

facebookyoutubeinstagramTeljesen már érzés tele energiával, pozitív gondolatokkal, átmozgatott testtel indítani a napot, mint stresszelve, agyonzsúfolt aggyal! Ezért iszom minden reggel vajas, kollagén fehérjés kávét! A recept Dave Asprey golyóálló kávéján és Tim...

bővebben